Et prosjekt for dagene – resultat

Dette er det tredje og siste innlegget om møbelprosjektet. Du kan lese de forrige innleggene her og her. 

Da er tiden kommet for å vise resultatet:

Før: 

Etter:

Maling: TreStjerner Gulvmaling, Matt

Farge: Dempet sort

Maleverktøy: Rull og pensel

Forarbeid: Maskinpusset med sandpapir. Støvsuget og vasket

Jeg fulgte alle rådene og ble veldig fornøyd med resultatet. Malingen har en super evne til å flyte ut og etterlot ingen merker etter pensel eller rull. Den matte malingen ga møbelet nærmest et beiset utseende, og livet i treverket ble faktisk også bevart. Jeg ble rådet til å bruke rikelig med maling på rullen slik at den ikke rulles tørr, men heller ikke påføre så mye at malingen siger. Deretter strøk jeg ut med kost. Jeg fikk like fint resultat om jeg strøk ut med kost eller ikke, altså så kan det brukes bare rull, så lenge du har riktig type rull for prosjektet. Møbelet har en del kriker og kroker der rullen ikke kom til, så en pensel ble helt nødvendig. Av gammel vane så foretrekker jeg å stryke ut malingen for sikkerhetsskyld.

Vips, så fikk møbelet et nytt liv og et mer personlig preg, akkurat slik jeg liker det. 

Bare så det er nevnt, så ble svigermor glad i hjertet sitt over resultatet, og det er jeg veldig glad for. 

Jeg håper du fant inspirasjon til å ta jobben med det møbelet du kanskje har hatt stående en stund, eller at du fikk lyst til å skape deg et prosjekt. Det trenger ikke handle om store prosjekter for å oppnå litt mestring og glede over å få til. I blant er det de små skrittene som virkelig teller, og andre ganger er en utfordring det som skal til for å gi dagene litt mer mening. 

Takk for at du stakk innom. 

– Marthe Stavaas Nelson –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg