Start dagen ute

Endelig skinner solen etter mange gråværsdager. I dag er det perfekt å starte dagen ute. Starte dagen i frisk luft. Frisk luft gir meg ny energi. 

Når dagen er god, er også solen god. Sånn er det i dette hodet. Er det en dårlig dag, så er solen heller ikke god. Da kan det like gjerne regne for min del. Jeg liker å utnytte de gode dagene for alt det er verdt.

I dag er det en ny dag. Jeg har fått en ny dag.

Jeg titter ut av vinduet. Morgentåken henger lavt over fjorden og mastene fra båtene der ute er ikke mulig å se. Himmelen er likevel blå, og solen henger lavt på himmelen. I dag er det en god dag. Jeg hopper i ullundertøyet og finner frem halsbåndet til hunden min. Det er tegn hun alltid forstår; nå er det tid for tur! 

Jeg trekker på meg skoene og trer vinterfrakken over hodet på hunden, så griper jeg tak i kameravesken og forsvinner ut av døren. Det klyper litt i nesen i dag. Gradestokken viser 3+ grader. Solen henger lavt på himmelen nå. Snart er vinteren her. Jeg liker hvordan solstrålene får frem høstens siste farger før snøen legger seg som et lokk og setter alt på pause. 

Ved fjorden er vinden skarp i dag. Jeg skremmer opp en and her og der. Solen varmer overraskende godt selv om den ikke kan tilby så mange soltimer nå. 

Jeg har fått en ny dag. Det er en god dag. Den skal brukes til smått og stort, men først skal jeg unne meg en god frokost etter en fin tur. 

Jeg håper du bruken dagen i dag til å gjøre noe hyggelig for deg selv, være sammen med noen du er glad i, eller bare nyte den fine solen. 

God søndag. 

– Marthe Stavaas Nelson –

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg